Меню сайту
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Робота з обдарованими учнями7 клас
Задача 1
Відповідь:
Задача 2
Задача 3
Задача 4 Прийшовши додому після одного з перших уроків хімії, Василь з подивом виявив, що його просто переслідують хімічні процеси. Так, колір змінюють папір під щіточкою з аквареллю, екран ввімкненого телевізора, висихаючи бризки бруду на черевиках; тепло виділяють запалений сірник, батарея опалення і шкіра самого Василя; сира картопля відрізняється за смаком від смаженої, навіть якщо її вмочити в олію; бульбашки газу виділяються з пляшки “Кока-Коли” при її струшуванні, зі здобного тіста і з гарячої сковорідки, на яку потрапила вода. Віднісши всі ці явища до хімічних, Василь вирішив, що хімія – найголовніша наука і необхідно вивчати тільки цей предмет. Які свої помилки Василь незабаром побачить? Відповідь мотивуйте.
Задача 5 Масова частка Фосфору в бінарній сполуці з Оксигеном дорівнює 43,7 %. Пари цієї речовини у 8,875 раз важчі за кисень.
Задача 6 До складу людського організму входить у середньому 65 % Оксигену, 18 % Карбону, 10 % Гідрогену, 0,15 % Натрію й 0,15 % Хлору за масою. Розташуйте позначені вище елементи в порядку зростання числа їхніх атомів у людському організмі. 8 клас
Задача 1 При проведенні підводних робіт для дихання водолазів застосовується “гелієве повітря” – суміш кисню і гелію.
1. Обчисліть об’ємні та масові частки компонентів суміші (%), відносна густина якої за воднем дорівнює 4,9.
Задача 2 Молярна маса сульфіту трьохвалентного елемента в 1,96 раз більша, ніж молярна маса сульфіду цього елемента. 1. Визначте невідомий елемент. 2. Що вам відомо про сфери застосування цього елемента?
Задача 3 Юний хімік Федір Колбочкін вирішив дома дослідити склад декількох засобів побутової хімії, які використовувала його мама, наводячи лад на кухні і вивести їхні хімічні формули.. Для цього він взяв засоби: а) для чищення сантехніки «Туалетне каченя»; б) для чищення засмічених стічних труб «Містер Мускул»; в) тверді прозорі кристали, схожі на маленькі кубики (за їх допомогою мама часто виводила «свіжі» плями від жиру, «посаджені» необережним Федьком на одяг). Федір приготував розведені розчини цих засобів і опустив у кожний із них універсальний індикаторний папірець. В одному із розчинів папірець не змінив забарвлення, в іншому – став синім, а ще в одному – червоним. 1. Опишіть результати Федькових спостережень. Про наявність яких речовин у складі засобів побутової хімії свідчать ці дослідження? З якою метою вводять ці речовини до складу засобів побутової хімії? 2. Яких правил техніки безпеки треба дотримуватися при використанні вищезгаданих засобів у побуті? Чому? 3. Який засіб Федькова мама використовувала для виведення жирних плям? 4. Чи вдалося Федькові за результатами досліджень вивести формули вищезгаданих засобів?
Задача 4 Суміш натрій і калій бромідів використовували в медицині при розладах нервової системи. Обчисліть кількість йонів Брому, які надходять в організм при введенні десертної ложки (10 мл) розчину, який містить в 1 л по 30 г зазначених солей.
Задача 5 При взаємодії суміші магнію та магній оксиду масою 16 г із хлоридною кислотою, взятою в надлишку, виділився газ об’ємом 5,6 л (н.у.). Визначте масові частки компонентів (%) у суміші.
Задача 6 Наведені схеми рівнянь описують процес добування та властивості сполук металу А: С2 С2 Д2С АВ → АС + ВС2; ВС2 → ВС3; ВС3 → Д2ВС4 Д2 АС → А + Д2С; АС + Д2ВС4 → АВС4 + Д2С
1. Визначте зашифровані речовини, якщо масова частка елемента А в АВС4 становить 40,0%. 2. Запишіть відповідні рівняння реакцій. 3. Зазначте, завдяки яким властивостям і де використовують просту речовину, утворену елементом С.
9 клас
Задача 1 Два юних хіміки добували водень. Один із них розчиняв у хлоридній кислоті алюміній, інший – залізо. Обидва отримали однакові об’єми газу. Який із хіміків витратив більшу наважку металу (г) для добування водню і в скільки разів?
Задача 2 Напишіть по одному рівнянню реакцій між двома газами, внаслідок яких утворюються: 1. одна рідина; 2. один газ; 3. два гази; 4. одна тверда речовина; 5. одна тверда речовина та одна рідина; 6. одна тверда речовина та один газ; 7. одна рідина та один газ. Агрегатні стани реагентів і продуктів реакцій наведено за атмосферного тиску та температури +25˚С, але припустимі реакції, що відбуваються за інших умов. Задача 3 1. В яких ступенях окиснення фосфор і кальцій мають однакові електронні конфігурації? Зобразіть ці електронні конфігурації. 2. Чи можуть ще інші елементи в певних стійких ступенях окиснення мати таку ж електронну конфігурацію? Назвіть ці елементи та зазначте їх ступені окиснення. Наведіть приклади відповідних сполук цих елементів, назвіть їх. 3. Напишіть рівняння реакції кальцію з фосфором. Складіть електронний баланс, зазначте окисник і відновник.
Задача 4 Елементи А, В і С належать до однієї групи періодичної системи хімічних елементів Д.І.Мендєлєєва і розташовані в трьох суміжних рядах. Двовалентний елемент А утворює з Гідрогеном сполуку масова частка Гідрогену в якій дорівнює 11,1 %. Елемент В утворює з елементом А дві сполуки, масова частка елемента А в яких становить 50 % та 60 % відповідно. Елемент С не утворює летких сполук із Гідрогеном. 1. Про які елементи А, В і С йде мова? 2. Охарактеризуйте бінарну сполуку, що складається з атомів елементів С та А, якщо С у цій сполуці проявляє максимальний ступінь окиснення. Передбачте хімічні властивості цієї сполуки, напишіть 2 відповідні рівняння реакцій. 3. Що вам відомо про елемент С?
Задача 5 У воді розчинили 5 г мідного купоросу CuSO4•5H2O та довели об’єм розчину до 500 мл (ρ=1 г/см3). Обчислити:
Чому не завжди виправданим є використання мідного купоросу як антисептика в будівництві та фунгіциду в сільському господарстві?
Задача 6 У п’яти склянках знаходяться безбарвні розчини калій карбонату, калій сульфіду, калій йодиду, калій нітрату, калій хлориду.
10 клас Задача 1 Установіть відповідність між формулою речовини та її застосуванням. Відповідь представте у вигляді: № речовини – тривіальна назва речовини – відповідна літера.
Задача 2 Внаслідок окиснення невідомого металу масою 5 г утворилося 9,44 г оксиду металу.
Задача 3 Гази A (DH2 = 8,5) та B (DH2 = 16) реагують між собою за високих температур із утворенням рідини C та газу D, або при нагріванні у присутності каталізатора (Pt) – з утворенням тієї ж рідини C та газу E. Якщо газ E за кімнатної температури змішати з газом B, утворюється газ F, забарвлений у бурий колір. Пропускання суміші газів F та B через рідину C призводить до утворення розчину кислоти G. При взаємодії цієї кислоти з газом A утворюється біла кристалічна сполука H. При нагріванні цієї сполуки утворюється рідина C та газ K, який підтримує горіння та при нагріванні до високої температури перетворюється у суміш газів B та D.
Задача 4 Напишіть рівняння реакцій, що ілюструють схему перетворень, вкажіть умови їх проведення: Zn(NO3)2→ZnS Zn X ZnCl2 ® Zn
K2[Zn(OH)4]→ K2ZnO2
Задача 5 На технічний кальцій карбід масою 42,80 г, що містить 19,20 % домішок, подіяли водою. Отриманий ацетилен піддали циклізації.
Задача 6 Два юних хіміки добували водень. Один із них розчиняв у хлоридній кислоті алюміній, інший – залізо. Обидва отримали однакові об’єми газу. Який із хіміків витратив більшу наважку металу (г) для добування водню і в скільки разів?
11 клас
Задача 1 За якими ознаками прийнято класифікувати речовини на неорганічні та органічні? Наведіть 2-3 приклади, що підтверджують вашу відповідь. Перед вами наступний список:
Оберіть із поданого списку:
Задача 2 До розчину, що містить 4,9 г ортофосфатної кислоти, долили розчин лугу масою 96 г з масовою часткою натрій гідроксиду 5%. Розчин, що утворився внаслідок взаємодії речовин, упарили досуха. Визначити масові частки речовин (%) у сухому залишку.
Задача 3 У воді розчинили 5 г мідного купоросу CuSO4•5H2O та довели об’єм розчину до 500 мл (ρ=1 г/см3). Обчислити:
Задача 4 Напишіть рівняння реакцій, що ілюструють схему перетворень, вкажіть умови їх проведення: Zn(NO3)2→ZnS var container = document.getElementById('nativeroll_video_cont'); if (container) { var parent = container.parentElement; if (parent) { const wrapper = document.createElement('div'); wrapper.classList.add('js-teasers-wrapper'); parent.insertBefore(wrapper, container.nextSibling); } } |
Пошук
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||